Annonce – Bogen er modtaget som et anmeldereksemplar. Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne.

Forfatter: Mette Kjær

Forlag: Forfatterskabet.dk

Udgivelsesår: 2019

Antal sider: 76

Bedømmelses Karakter: ❤❤❤❤❤❤

Fis og ballade

Dette er en boganmelselse af bogen “Fis og ballade!” Fis og ballade er en børnebog, der henvender sig til børn helt fra børnehave alderen og op til tidlige teenage år. Bogen er god til højtlæsning og til 3.-4. klasses læsning.

Utrolig sjov og måske lærer du et par nye ord…

Bogen handler om Sif på 11 år, der tit får lavet unoder uden helt selv at være klar over det. Sif er en rigtig drengepige og kommer tit galt afsted. Sif’s faster bander utroligt meget og hun kan nok også lære dit barn og dig et par gloser I ikke vidste fandtes. Alt sammen på en sjov og lærerig måde. Bogen kan sagtens læses flere gange og det er en god måde at afslutte dagen på, med et smil på læben.

Fis og ballade kan noget mere.

Min yngste datter er af lidt en mini Sif. Ikke i den forstand at hun lyver og laver ballade. Hun er en rigtig drengepige. Af en eller anden grund har hun haft behov for at definere sig selv og komme sig selv i en kategori. Fordi hvordan kan man være en pige, der ikke kan lide prinsesser og lyserød. Men en pige der er vild med traktorer, superhelte og hurtige biler. Hverken far, mor, bedsteforældre eller børnehaven har kunne fortælle hende, at hun er helt okay, som hun er. At man altid bliver et gladere menneske, når man leger det man synes er sjovt. Og ikke bare fordi det siger de andre man skal.

Det vi ikke kunne forklare hende, det kunne “Fis og ballade”. Min datter har aldrig siddet stille og roligt og hørt historie. Hun laver altid alt muligt andet i mens. Hun har aldrig før taget en bog og spurgt om vi ikke skulle læse i hendes nu 6 årige liv, før “Fis og ballade”. Når hun gør det er det stadig kun “Fis og ballade” hun finder. Allerede dagen efter vi læste 1. kapitel i bogen, kom min datter hen til mig og sagde. “Mor, jeg tror jeg er en drengepige”. Det kunne jeg jo kun give hende ret i. Det var jo egentlig det vi andre havde prøvet at forklare hende og at det var helt okay. Hun skulle bare bruge det ord, drengepige. Hun havde brug for et sted at høre til. ❤ TAK FOR DET ❤

Hvis du har lyst til at købe bogen “Fis og ballade” af Mette Kjær, så kan du købe den på forlaget Forfatterskabet.dk som oven i købet i skrivende stund er på tilbud, på  SAXO, eller  Plusbog (reklamelinks)

Rigtig god læselyst!

Hav en SKØN dag. ❤

Skriv et svar